Pagini

miercuri, 4 ianuarie 2012

Prajitura de inceput de an

   La multi ani, 2012! va urez un an minunat cu toate cele bune!
  Incep in forta... Pentru Revelionul de anul acesta, pe care l-am petrecut in liniste, in familie, la Miercurea Ciuc, am pregatit o prajitura pe care am facut-o si pentru Craciun, la Navodari. Anul asta am facut Craciunul la mare si Revelionul la munte...:)






   Nu mai lungesc vorba.Reteta este simpla...asadar, ingrediente:
          Pentru blat:
* 7 linguri de ulei
* 7 linguri de zahar
* 10 linguri de lapte
* 1 ou
* 1 lingurita de amoniac stins cu otet (eu prefer sa il sting cu lamaie pentru ca nu suport otetul)


   Se amesteca toate aceste ingrediente usor pana cand se topeste cat-de-cat zaharul. Apoi se adauga faina cat cuprinde pana se obtine un aluat moale, usor sfaramicios.


Se imparte in patru parti egale (bilute egale). 


Se intind apoi foi de dimensiunea tavii de aragaz. Tava se intoarce cu fundul in sus si se pune faina, apoi se aseaza foaia si se da la cuptor. 


Timpul de coacere este mic si iti poti da seama cand s-a copt dupa marginile usor maronii. Se scot si se pun una peste alta.


        Pentru crema:
* 300 ml de lapte
* 3 linguri de cacao
* 3 linguri de faina
* 1 pachet de margarina (in cea din poze am folosit unt pentru ca mamele din jurul meu nu m-au lasat sa folosesc margarina. Totusi, margarina ii da un alt gust, mai bun, dupa parerea mea)
* zahar dupa gust


   NOTA: Pentru ca prajitura sa iasa mai plina de crema, eu am dublat cantitatile pentru crema. Tuturor ne place sa simtim crema in prajituri, nu? Va sfatuiesc sa faceti la fel.


   Se amesteca laptele, faina si cacaua intr-o cratita...


...si se aseaza pe foc mic amestecand continuu pana cand devine o budinca mai groasa. Se lasa sa se raceasca.


   Margarina se freaca cu zaharul pana cand acesta se topeste cat-de-cat si...


...se amesteca apoi cu budinca pana cand se omogenizeaza complet. 


Se imparte in trei parti egale si se pune intre cele patru foi. 


Se lasa la frigider cateva ore pana cand foile isi trag din crema laptele si se inmoaie.




   Este delicioasa...De Craciun a facut-o mama prietenului meu iar de Revelion m-am gandit sa imi incerc si eu talentul cu prajitura asta. Este prima data cand o fac dar a avut mare succes la masa de Rev.
   Sper ca v-a placut detalierea pasilor (hi hi) si ca va va fi foarte usor sa o faceti. 


Pofta buna! 

Un zambet,
                         Sakura Wisdom 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...