Pagini

marți, 18 octombrie 2011

Ciuperci

   Am avut parte de o toamna atat de frumoasa incat nici nu zici ca este toamna...Intr-o dupa amiaza draguta, dupa munca, ne-am gandit ca ne este pofta de ciuperci. Asa ca, fuguta la supermarket, unde am gasit niste exemplare foarte frumoase.

   Inainte de toate trebuie sa stiti faptul ca ciupercile sunt un aliment foarte hranitor. Tot mai multe cercetari arata ca acestea ar putea intra lejer in categoria super-alimentelor, alaturi de broccoli si afine. Principalele lor beneficii sunt reducerea riscului de boli de inima si cancer. Gustul lor este asemanator cu cel al carnii si de aceea vegetarienii inlocuiesc carnea cu ciupercile. Ele nu contin nici un fel de grasime, zahar sau sare si sunt o sursa valoroasa de fibre si vitamine B: vitamina B1, riboflavina (B2), niacin (B3), piridoxina (B6) si folacin (acid folic). Ciupercile contin si minerale esentiale, dintre care potasiu, cupru, fier, fosfor si seleniu (mineral care nu se gaseste in prea multe fructe sau legume). Datorita faptului ca ciupercile contin 90 % apa, introducerea in alimentatie a acestui aliment poate crea senzatie de satietate, fiind foarte hranitoare si fara a creste continutul caloric al meselor.
   Banalele ciuperci Champignon ar putea aduce, la randul lor, semnificative beneficii santatii. Cercetatorii au descoperit ca doar cateva soiuri de ciuperci au de 12 ori mai multa cantitate de L-Ergothioneine, un puternic antioxidant, decat germenii de grau si de patru ori mai mult decat ficatul de pui, considerate, pana acum, ca fiind cele mai importante surse.
   Sperand ca informatiile v-au fost de folos, sa trecem la partea delicioasa a lucrurilor...
   Dupa cum va spuneam, ni s-a facut pofta de ciuperci. Am luat cateva Champignon pe care le-am curatat si le-am asezat intr-o tava yena (aceeasi in care am facut si placinta cu mere ). In palariile lor am pus, la jumatate dintre ele, sare, iar la cealalta jumatate am pus branzica telemea proaspata de vaca. Apoi le-am bagat la cuptor. Intre timp...cat ciupercutele noastre se imprieteneau cu branzica si cu sarea, am pus intr-o oala o conserva de ciuperci feliate in putin ulei si apa si le-am lasat pret de 2 minute sa fiarba. Peste ele, am adaugat o punga de legume congelate (care contineau mazare, orez, ciuperci si cred ca si alte legume). Le-am lasat pe foc acoperite cu un capac, pana cand orezul si mazarea s-au fiert. Le-am pus in castronele si le-am servit cu maaaare placere :).
   Va las sa salivati ;) Pofta buna tuturor!


Un zambet,                                                                                                         
Sakura.                                                                                               



2 comentarii:

  1. ciuperci la cuptor fac si eu, dar de smecheria asta cu legume congelate nu stiam. Ia sa-mi faci si mie o portie :D
    De ciuperci nu stiam ca-s asa hranitoare, de broccoli stiam. De curand am facut si eu niste broccoli cu ciuperci (inseamna ca am facut reteta ideala) si poate o sa pun niste poze. Ma mai gandesc :D

    RăspundețiȘtergere
  2. scmecheria cu legumele congelate e chiar smecherie...au un gust dulceag si sunt super bune. cat despre broccoli...nu ma dau in vant...adica as putea spuna ca mi se pare chiar naspa la gust...o sa iti fac smecherie cu legume congelate...saptamana viitoare :) pupici

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...