Pagini

sâmbătă, 10 septembrie 2011

Parcul Herastrau

   Din nou in tren…din nou pe drumuri. E adevarat ca la  o prima vedere, eu sunt mereu pe drumuri. Nu ma pot lauda cu cine stie ce calatorii…doar cu drumurile pe care le fac cel mai des. Acum, de exemplu, sunt in drum spre Miercurea ciuc. Vreau sa salut muntele, sa ii simt racoarea de seara si  prospetimea de dimineata.
Am hoinarit putin cu gandul prin Bucuresti…am hoinarit si cu pasul…si mereu, atunci cand ies la o plimbare…ma gandesc la faptul ca ceea ce fac eu de fapt este sa invat sa il iubesc…
desi trebuie sa recunosc ca nu am aceste sentimente pentru el in fiecare zi in care ma primeste cu vacarmul lui infernal, cu praf si claxoane…M-am obisnuit cu el pentru ca m-a primit, acum 7 ani, cu multa caldura…si mi-a deschis usi si m-a lasat sa imi incerc norocul…Stiu, suna ciudat pentru cei care il cunosc doar de la televizor, sau pentru cei care au fost doar in trecere, sau pentru cei care, condusi de prejudecatile celor din jur, il considera un oras de cosmar. De fapt, Bucurestiul poate fi chiar primitor daca stii cum sa il privesti. Te poate primi cu drag si te poate face sa il numesti “casa”. As minti daca as spune ca, uneori imi vine sa fug mancand pamantul oriunde in lume…dar,
   Sunt foarte multe de spus despre capitala noastra draga si...M-am gandit sa impartasesc cu cei care vor citi acest blog, cateva lucruri despre istoria Bucurestiului. Voi presara totul cu fotografii proprii din plimbarile pe care le-am facut in Bucuresti, cu parerile personale despre frumusetile lui si cu informatii care mi se vor parea utile .


   Parcul HERASTRAU
   Aceasta este zona in care locuiesc si de aceea o sa incep de aici. Putini stiu ca Parcul Herastrau, de-a lungul istoriei sale, a avut mai multe denumiri  - Parcul National, Parcul Carol al II-lea sau Parcul I.V. Stalin. Exista chiar si o statuie a lui Stalin in parc care a fost data jos in anul 1956.
   Pe zona in care se afla in momentul actual parcul, era o zona mlastinoasa care a fost secata in perioada 1930 - 1935. Apoi, din 1936, s-a inceput amenajarea zonei cu alei si spatii verzi. Parcul este situat pe malul lacului Herastrau si este cel mai mare parc din Bucuresti si este situat in zona de Nord a orasului. Lacul Herastrau ace parte din lantul de lacuri al raului Colentina. 
   In aceasta zona mai poate fi vizitat Muzeul Satului si Arcul de Triumf.

  Primavara in parcul Herastrau, si biserica de la Muzeul Satului vazuta din parc. 
   Suprafata parcului este de 110 ha, iar suprafata lacului este de 74 ha. 
Delimitare : -  B-dul Prezan Constantin 
                  - B-dul Aviatorilor 
                  - Sos. Nordului 
                  - Str. Elena Vacarescu 
                  - Sos. Bucuresti-Ploiesti 
                  - Sos. Kiseleff
   Pe timp de vara parcul este foarte populat. Este printre pacurile preferate de bunici, familii dar si indragostiti. Aleile sunt perfecte pentru plimbari in aerul auriu al toamnei sau in serile calduroase de vara. Printre atractiile parcului sunt hidrobiciclete si plimbarile cu vaporasele, pe timp de vara, dar si teatrul de vara, mini-rezervatia de lebede, pauni si rate, Insula trandafirilor, Gradina japoneza si Expo-flora. Iarna, la intrarea Charles de Gaule, se amenajeaza un patinoar care devine punctul central al parcului.

   Cel mai usor mod de a ajunge in Parcul Herastrau este folosind metroul - statia Aviatorilor. Dar si cu mijloacele de transport ale RATB - 105, 131, 148, 149, 182, 261, 282, 301, 304, 330, 331, 335.
   Nu ezitati sa il vizitati daca vreodata ajungeti prin Bucuresti. Merita vazut si chiar e un loc foarte bun pentru relaxare.

Un zambet,                                              
Sakura                                         

  * Informatii preluate de pe Wikipedia

2 comentarii:

  1. cel mai mult mi-a placut inceputul postarii. Ai talent narativ si reusesti sa captezi omul :) parca asa pare mai frumos Bucurestiul

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Liz pentru aprecieri. Ma bucur ca ti-a placut...Asta incerc...sa captez omul si sa invete sa iubeasca Bucurestiul...Nu e chiar asa rau cum pare...pup

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...